Rozpoczyna się III edycja programu „Biuro podróży przyjazne zdrowiu turysty”, którego ideą inicjatywy jest zaangażowanie biur podróży w całej Polsce w informowanie turystów o zagrożeniu, jakie stanowią choroby tropikalne występujące w wielu rejonach świata oraz o dostępnych sposobach ich profilaktyki.
W tym roku biura otrzymają możliwość poszerzenia oferty swoich witryn internetowych o nowe treści, a turystów czeka konkurs fotograficzny z nagrodami. Kampanię wspierają znani podróżnicy.
Program „Biuro podróży przyjazne zdrowiu turysty” powstał, aby wyłonić biura, które wykazują się społeczną odpowiedzialnością w branży oraz zachęcić wszystkie inne do podnoszenia swoich kompetencji. Każde zgłoszone dotychczas biuro otrzymało komplet atrakcyjnych materiałów edukacyjnych przeznaczonych do dystrybucji wśród klientów, prestiżowy tytuł i certyfikat – „Biuro podróży przyjazne zdrowiu turysty”. Do Programu dołączyło blisko 400 biur.
Co roku wielu Polaków udaje się w podróż do egzotycznych rejonów świata na wakacje, w podróż służbową lub w celach zarobkowych. Zakup wycieczki w biurze podróży to idealny moment, by odpowiedzialne i rzetelne biuro podróży poinformowało klienta o możliwych schorzeniach, sposobach ich profilaktyki oraz zarekomendowało wizytę w najbliższej placówce medycyny podróży.
– Polskich podróżników i turystów spotykam dosłownie wszędzie: w dżungli (nie tylko Amazonii, ale np. w Kongo czy na Papui), na pustyniach (zarówno słynnej Atacamie, ale też i w rzadko odwiedzanej Algierii), na egzotycznie brzmiących wyspach oraz w niecywilizowanych zupełnie wioskach, o których wydawałoby się, że nikt nie wie. Ze świadomością grożących nam w podróżach chorób jest jednak różnie – może dziwne, ale wciąż wiele osób żyje mitem, że cudownym panaceum przeciwko wszelkim przypadłościom jest po prostu łyk mocnego alkoholu, a najlepiej whisky – informuje Monika Witkowska,
– Ja jak dotąd odwiedziłam ok. 180 krajów, w dużej mierze tropikalnych, i poza sensacjami żołądkowymi po jednej kolacji u marokańskich Berberów, a drugi raz – po nafaszerowaniu się smażonymi tarantulami i karaluchami w Kambodży, żadnych poważnych problemów zdrowotnych nie miałam. Jakkolwiek, o profilaktykę zdrowotną w podróżach staram się dbać, na bieżąco bezwzględnie pilnuję kwestii szczepień – dodaje.
Narzędzie, którym biura mogą się posługiwać w edukowaniu turystów to strona www.szczepieniadlapodrozujacych.pl, która stanowi kompendium wiedzy na temat bezpiecznej egzotycznej podróży i cieszy się niesłabnącą popularnością, czego zasługą są wartościowe materiały merytoryczne na niej publikowane oraz szereg aplikacji umożliwiających m.in.: znalezienie najbliższej placówki medycyny podróży, sprawdzenie, jakie choroby występują w konkretnym kraju na świecie czy skierowanie indywidualnego zapytania do eksperta medycyny. Od maja 2014 roku działa również oficjalny fanpage projektu, który został polubiony przez blisko 7 tysięcy fanów. W ramach tegorocznej edycji programu, turystom będzie zaproponowany udział w konkursie fotograficznym, którego ideą jest szerzenie idei profilaktyki chorób tropikalnych przed podróżą.
„Biura podróży przyjazne zdrowiu turysty” to firmy odpowiedzialne społecznie, mające szanse na efektywne budowanie pozytywnego wizerunku, pozyskanie i utrwalenie zaufania klientów a także pozyskanie przychylności społeczności lokalnej.