Tanie wycieczki szkolne

Zwycięska praca konkursowa w I edycji konkursu – wycieczka szkolna do Warszawy

Comment are off

Oto zwycięska praca konkursowa w I edycji konkursu- wycieczka szkolna do Warszawy. Nagroda główna została przyznana uczniom ze  Szkoły Podstawowej w Porębie k. Myślenic. Zwycięzcy spędzą niezapomniane chwilę w malowniczej Zawoi, tuż u stóp Babiej Góry. Gratulujemy wygranej i już niebawem zapraszamy na kolejną edycje konkursu!

www.spporeba.szkolnastrona.pl

wycieczka-szkolna-konkurs-1 wycieczka szkolna do warszawy Zwycięska praca konkursowa w I edycji konkursu – wycieczka szkolna do Warszawy wycieczka szkolna konkurs 1

strona 1-page-001 wycieczka szkolna do warszawy Zwycięska praca konkursowa w I edycji konkursu – wycieczka szkolna do Warszawy strona 1 page 001

strona 4-page-001 wycieczka szkolna do warszawy Zwycięska praca konkursowa w I edycji konkursu – wycieczka szkolna do Warszawy strona 4 page 001

WIADOMOŚCI Z PODRÓŻY

Ekscytująca Warszawa

wycieczka-szkolna-konkurs (19) wycieczka szkolna do warszawy Zwycięska praca konkursowa w I edycji konkursu – wycieczka szkolna do Warszawy wycieczka szkolna konkurs 19 1024x683

Warszawa

To były prawdziwie ekscytujące 3 dni! Nasze zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od spotkania z Fryderykiem Chopinem w Łazienkach, Królewskich. Spod Belwederu poszliśmy do Pałacu na Wodzie i Oranżerii. Potem spacerowaliśmy ul. Wiejską obok Sejmu. Widzieliśmy też efektowną zmianę warty pod Pomnikiem Nieznanego Żołnierza na Placu im. J. Piłsudskiego.
Zwiedziliśmy Zamek Królewski, a pod Kolumną Zygmunta na Placu Zamkowym wysłuchaliśmy historii tego chorowitego króla. Zatrzymaliśmy się przy wejściu do lochów Bazyliszka na Rynku Starego Miasta, oraz zrobiliśmy sobie zdjęcie z Warszawską Syrenką, która odpowiedziała nam świergotem zaprzyjaźnionych z nią wróbli. Odwiedziliśmy Pana Prezydenta przy Krakowskim Przedmieściu, w kościele Świętego Krzyża słuchaliśmy jak bije serce Chopina. W Koperniku zapomnieliśmy o bożym świecie i mało nie spóźniliśmy się na kolację!
Wieczorem siatkówka plażowa, koszykówka, piłka nożna… A nasi chłopcy próbowali sił na siłowni plenerowej J Pięknie pachnący las sosnowy nad Zalewem ZegrzyDskim pomógł nam zasnąć i odzyska siły na kolejny dzień zwiedzania.
W metrze zwiedzaliśmy Warszawę od podszewki – a na szczycie Pałacu Kultury i Nauki oglądaliśmy ją z lotu ptaka! Na koniec audiencja u Króla Jana III Sobieskiego. Wilanów olśnił nas swoim pięknem i przepychem!
Do Poręby wróciliśmy pełni wspomnień, wrażeń i ekscytujących przeżyć. Teraz musimy wam o tym opowiedzieć!
                                                                                                                                                                                                                       Kinga Dąbrowska
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      DZIEŃ 1                                                poniedziałek, 15 czerwca

Polska, biało-czerwoni!

Uśmiechnięci pod Stadionem Narodowym!  wycieczka szkolna do warszawy Zwycięska praca konkursowa w I edycji konkursu – wycieczka szkolna do Warszawy wycieczka szkolna konkurs 11

Uśmiechnięci pod Stadionem Narodowym!

15 czerwca – ten dzień rozpoczęliśmy na boisku szkolnym w Porębie – a zakończyliśmy na Stadionie Narodowym! O 6.00 rano zebraliśmy się koło szkoły razem z rodzicami. Przyjechał duży biały autobus. Trochę zaspani wsiedliśmy, pomachaliśmy na pożegnanie rodzicom i ruszyliśmy w drogę. Po kilku godzinach drogi naszym oczom ukazało się miasto, do którego zmierzaliśmy. Z daleka widoczna iglica Pałacu Kultury i Nauki podpowiedziała nam, że zbliżamy się do Warszawy. Choć trochę zmęczeni drogą, to podekscytowani – wyglądaliśmy przez okna chłonąc widoki stolicy Polski.

Cadillac Marszałka. wycieczka-szkolna-konkurs (3) wycieczka szkolna do warszawy Zwycięska praca konkursowa w I edycji konkursu – wycieczka szkolna do Warszawy wycieczka szkolna konkurs 3 300x200
Wysiedliśmy. Przywitał nas niezwykle miły Pan przewodnik, który miał śmieszny mikrofon i głośnik zawieszony na ramieniu. Choć śmieszny, dzięki niemu lepiej go słyszeliśmy. Zwiedzanie miasta rozpoczęliśmy od Belwederu. Akurat działo się tam coś ważnego, bo tłum dziennikarzy z kamerami i mikrofonami kłębił się w bramie, nam to jednak nie przeszkadzało, aby obejrzeć pałacyk ,w którym kiedyś mieszkał Józef Piłsudski. Trochę się zdziwiliśmy, gdy przewodnik pokazał nam szklany garaż… w którym stoi samochód Marszałka Polski – piękny, wielki i ciężki amerykański Cadillac. – „Trzymają go za szkłem, żeby każdy mógł go zobaczyć i sobie trochę pozazdrościć” – opowiadał pan przewodnik.
Potem poszliśmy do Królewskich Łazienek. Przy pomniku Fryderyka Chopina rozprostowaliśmy kości, odetchnęliśmy świeżym powietrzem i dowiedzieliśmy się, że niektóre warszawskie ławki można usłyszeć, bo grają. Gdy się na nich usiądzie grają utwory Chopina, największego polskiego kompozytora.

Zegary słoneczne
Podobno w Łazienkach można spotkać oswojone wiewiórki. Myśmy spotkali kaczki, pawie i… ryby. Można powiedzieć, że z pawiem zaprzyjaźniliśmy się, był piękny! Oglądając i słuchając historii Pałacu na Wodzie zaczęliśmy się zastanawiać, czy w Warszawie wszyscy mierzą czas zegarami słonecznymi…? Bo tych zegarów nagle zrobiło się jakoś więcej. Okazało się jednak, że to tylko piękne pamiątki przeszłości, choć nadal chodzą bez zarzutu i bez baterii J Oranżeria Króla Stanisława Poniatowskiego, w której hodował kiedyś egzotyczne, ciepłolubne rośliny zrobiła na nas niezwykłe wrażenie. A nasi koledzy z 6 klasy zaczli wymienia różne ich gatunki, poznane wcześniej na lekcji przyrody J Kujony!

Biało-czerwone barwy!

Przy grobie Nieznanego Żołnierza wycieczka szkolna do warszawy Zwycięska praca konkursowa w I edycji konkursu – wycieczka szkolna do Warszawy wycieczka szkolna konkurs 8 300x200

Przy grobie Nieznanego Żołnierza

Kiedy zatrzymaliśmy się pod Sejmem, mieliśmy ochotę wejść do środka. Jednak zwróciliśmy uwagę na ciekawsze miejsce. Pomnik Żołnierzy Armii Krajowej przypomniał nam lekcje historii, kiedy mówiliśmy o walce Polaków podczas II wojny światowej z okupantem. Przypomniał nam Powstanie Warszawskie i bohaterów, którzy walczyli o wolność naszego kraju. W patriotycznym nastroju stanęliśmy pod Grobem Nieznanego Żołnierza. Mieliśmy ogromne szczęście! Akurat następowała uroczysta zmiana warty żołnierzy, którzy strzegą pamięci wszystkich, którzy w naszej 1000-letniej historii oddali życie za Ojczyznę. Podobno jest tu ziemia spod Cedyni, gdzie walczyli woje Mieszka I, i ziemia spod Monte Cassino z czasów II wojny światowej.
Dzień zakończyliśmy wizytą na stadionie w barwach biało-czerwonych! Stadion Narodowy jest OGROMNY i zrobił na nas OGROMNE wrażenie! Próbowaliśmy liczyć krzesełka, ale przy 1 124 krzesełku poddaliśmy się… Za dużo! Chłopaki natomiast wykorzystali okazję, aby zrobić sobie piłkarskie zdjęcie J
Pełni wrażeń i mocno podekscytowani pojechaliśmy do ośrodka na nocleg. W zaciszu sosnowego, pachnącego lasu odpoczywaliśmy po intensywnym dniu, aby nabrać sił do kolejnego dnia poznawania Warszawy!                                                                                                                                                                                                           Julia Majka & Ania Tokarz

DZIEŃ 2                                                                               wtorek, 16 czerwca

Ciekawość wycieczka szkolna do warszawy Zwycięska praca konkursowa w I edycji konkursu – wycieczka szkolna do Warszawy wycieczka szkolna konkurs 1 1

Ciekawość

Warszawa kolor i smak!

Warszawa smakuje jak bita śmietana z owocami na Rynku Starego Miasta! wycieczka szkolna do warszawy Zwycięska praca konkursowa w I edycji konkursu – wycieczka szkolna do Warszawy wycieczka szkolna konkurs 18 300x200

Warszawa smakuje jak bita śmietana z owocami na Rynku Starego Miasta!

Zwiedzanie Starego Miasta rozpoczęliśmy na Mariensztacie. W jego zakamarkach wciąż było słychać muzykę i śmiech ludzi, którzy odbudowali Warszawę po II wojnie światowej.
Ale prawdziwa uczta dla oka i ucha czekała nas na Zamku Królewskim! Dawny zamek Książąt Mazowieckich, zniszczony w czasie wojny został odbudowany i przywrócony do pierwotnego, przedwojennego wyglądu. Komnaty królewskie, wspaniałe obrazy mistrzów malarstwa, sala, w której uchwalono Konstytucję 3-Maja, sala tronowa – zrobiły na nas ogromne wrażenie! Złoto, królewska czerwień, wspaniałe kolory, piękne obrazy – bogactwo i przepych olśniły nas swoim blaskiem! Aż trudno uwierzyć, że zamek okres swojej świetności przeżywał przed zniknięciem Polski z mapy Europy!
Pod Kolumną Zygmunta trochę żartowaliśmy, bo okazało się, że to posąg króla, który z powodu choroby wyjechał z Krakowa na wieś – do Warszawy. I tu już pozostał! A razem z nim została stolica Polski.
Na Rynku Starego Miasta widzieliśmy Bazyliszka – ale niezupełnie prawdziwego. Najbardziej jednak zapamiętamy pyszne gofry z bitą śmietaną i owocami! Tuż obok Syrenki, która ma tu swoją małą fontannę, zajadaliśmy się smakowitymi goframi, a oswojone wróble skakały szukając słodkich okruchów.
A potem był Barbakan, mury obronne, Krakowskie Przedmieście i Pałac Prezydencki, kościół Świętego Krzyża i w końcu – czas na małe co nie co! A dalej przygoda w Koperniku…                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      Bartosz Irzyk

Inspirujące Centrum Nauki Kopernik

strona 3-page-001 wycieczka szkolna do warszawy Zwycięska praca konkursowa w I edycji konkursu – wycieczka szkolna do Warszawy strona 3 page 001 1

DZIEŃ 3                                                                               środa, 17 czerwca

Emocje pod ziemiąwycieczka-szkolna-konkurs (26) wycieczka szkolna do warszawy Zwycięska praca konkursowa w I edycji konkursu – wycieczka szkolna do Warszawy wycieczka szkolna konkurs 26 300x200

Przejazd jedynym polskim metrem, podziemną kolejką- wzbudził zrozumiałe emocje! Te kilka stacji- z pl. Wilsona do stacji Centrum pokazał nam Warszawę od podszewki, pod ziemią. Warszawę szybką i kolorową, zabieganą, spieszącą się do pracy…

Emocje nad ziemią wycieczka-szkolna-konkurs (28) wycieczka szkolna do warszawy Zwycięska praca konkursowa w I edycji konkursu – wycieczka szkolna do Warszawy wycieczka szkolna konkurs 28 300x200

Z metra udaliśmy się do Pałacu Kultury i Nauki. Choć to podobno pamiątka po Polsce komunistycznej- wyjazd ekspresową windą na sam szczyt pałacu wciska w podłogę! A widoki Warszawy z lotu ptaka zapierają dech w piersiach!                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     Marek M.

Z wizytą u króla Jana

Wyjeżdżając z Warszawy zatrzymaliśmy się w Wilanowie. Najpierw zjedliśmy pyszne lody – śmietankowe, truskawkowe i czekoladowe. A potem wolnym – dostojnym krokiem poszliśmy do Pałacu króla Jana III Sobieskiego.
Zdziwiliśmy się jego wyglądem. Pałac był żółty, choć może lepiej powiedzieć złoty, wszak to przecież królewskie mieszkanie. Król Jan zbudował sobie pałac w Wilanowie, aby mieć gdzie odpoczywać od warszawskiego hałasu i szumu. Rzeczywiście ogrody królewskie pełne są tu spokoju, ciszy i słońca!
Król Jan III Sobieski był najpotężniejszym królem w Europie w 1683 roku! Jego wspaniali rycerze – husarzy w wielkiej bitwie pod Wiedniem pokonali ogromną armię turecką, której wodzem był Kara Mustafa. Zrobił to na prośbę papieża i cesarza Austrii Leopolda. Po zwycięstwie pod Wiedniem ludzie w Europie rozsmakowali się w kawie. Ten gorzki napój był zdobyczą na tureckim wojsku, którą nasi rodzice chętnie piją do dzisiaj.
Najbardziej ekscytująca była wizyta w sypialni króla Jana. Dowiedzieliśmy się, że tu przyjmował tylko bardzo zaufanych gości. A znakiem największego zaufania i przyjaźni była audiencja w łazience, podczas królewskiej kąpieli…
Mimo, że to był już prawie koniec naszej wycieczki – humory nam dopisywały. Spacer po pałacu i ogrodach pałacowych rozmarzył nas trochę. Poczuliśmy się trochę jak królewskie dzieci, bo król Jan miała ich także całą gromadkę. W marzycielskim nastroju wsiedliśmy do autokaru i udaliśmy się w kierunku domu… gdzie czekali na nas utęsknieni rodzice.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            Jan Jaskowiec

wycieczka-szkolna-konkurs (29) wycieczka szkolna do warszawy Zwycięska praca konkursowa w I edycji konkursu – wycieczka szkolna do Warszawy wycieczka szkolna konkurs 29

Sportowe wieczorywycieczka-szkolna-konkurs (25) wycieczka szkolna do warszawy Zwycięska praca konkursowa w I edycji konkursu – wycieczka szkolna do Warszawy wycieczka szkolna konkurs 25 300x200

Skąd my mamy tyle siły! Po całym dniu zwiedzania Warszawy, wieczory spędzaliśmy w ośrodku konferencyjnym Caritas koło Warszawy. Po kolacji ani chwili nie siedzieliśmy w pokojach! Chłopaki grali w piłkę nożną, dziewczyny i nauczyciele grali w siatkówkę plażową. Kiedy trochę się zadyszeliśmy od biegania za piłką – pod koszem do koszykówki graliśmy w króla.
Sosnowy las, który otaczał ośrodek, w którym mieszkaliśmy pachniał żywicą, igłami i borówkami. Pachniał tak intensywnie, że kiedy kładliśmy się spać, zasypialiśmy od razu. A w nocy śniliśmy o sportowych sukcesach.